ÎN CĂUTAREA UNEI TAXONOMII A STĂRII DE BINE A ELEVILOR
ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR DIN ROMÂNIA
- Documentarea/analiza literaturii de specialitate pentru identificarea conceptelor, sintagmelor și a modalităților deja validate științific privind definirea conceptului de stare de bine în educație, identificarea direcțiilor de operaționalizare ale conceptelor sus-menționate și ale conținuturilor lor specifice, identificarea unor seturi de itemi (ca modalități concrete de manifestare ale conceptului), așa cum rezultă aceștia din analiza literaturii de specialitate la nivel european și internațional.
- Consultarea principalelor categorii de actori relevanți (engl. stakeholders) pentru fenomenul educațional cu privire la modalitățile concrete prin care acest concept se manifestă în contextul educațional românesc. În acest sens s-au organizat focus-grupuri cu reprezentanți ai fiecărei categorii de actori relevanți. Rezultatul acestei etape l-a reprezentat un raport de sinteză a perspectivelor relevate în focus-grupuri, incluzând atât elementele comune, cât și cele specifice fiecărei categorii de participanți.
- Elaborarea unei scale de măsurare a stării de bine în context educațional românesc (varianta experimentală). În această etapă, prin coroborarea informațiilor rezultate din analiza literaturii științifice cu informațiile rezultate din investigarea actorilor relevanți, s-au conturat structura dimensională a conceptului, precum și seturile de itemi care să surprindă cât mai fidel modalitatea de manifestare a fiecărei dimensiuni. Rezultatul final al acestei secvențe l-a reprezentat constituirea variantei de lucru/de experimentare a scalei de măsurare a stării de bine în context educațional românesc.
- Validarea scalei de măsurare a stării de bine în context educațional românesc. În această etapă, scala obținută a fost aplicată pe un eșantion reprezentativ la nivel național de 2500 de elevi. Datele obținute au fost introduse într-o bază de date electronică și prelucrate statistic cu ajutorul unui software specific. Pe baza acestor analize s-au validat structura factorială a scalei, consistența internă, concurența, convergența, divergența și predictibilitatea. Analiza statistică a evidențiat și etaloanele scalei, respectiv distribuția stării de bine și a răspunsurilor tipice, în funcție de factorii socio-demografici. Rezultatul acestei etape l-a constituit conturarea variantei finale a scalei, însoțită de raportul privind rezultatele studiului de validare.
- Analiza predictorilor stării de bine și a principalelor consecințe/beneficii ale acesteia în context educațional dat. Metoda de cercetare utilizată în această etapă a fost ancheta de tip survey, cu un chestionar standardizat care a conținut, alături de itemii din scala stării de bine, toate variabilele de tip predictor, consecințe ale stării de bine în context educațional. Rezultatul acestei etape s-a concretizat într-un raport conținând argumentele în favoarea principalilor predictori, respectiv consecințele stării de bine în context educațional românesc, precum și într-o ierarhizare a acestor factori, așa cum au fost aceștia reprezentați în testarea modelelor statistice.
- https://well-being-educ.sciencesconf.org/program/graphic/date/2017-10-03
(Programul colocviului: click pe careul ora 14:30, Perspectives Internationales, EHESS –Salle5) - Volum rezumate online ale comunicărilor:
https://well-being-educ.sciencesconf.org/data/pages/Ensemble_des_re_sume_s_v2.pdf
(Resumes des communications, pp.39-41) - https://well-being-educ.sciencesconf.org/resource/page/id/21
(Supports de Presentations, Bertea_and_co_In search_of_taxonomy_wellbeing_roumanian) - https://well-being-educ.sciencesconf.org/resource/page/id/5
(Comitetul știintific al colocviului).
DESPRE CONFERINŢĂ
DOCUMENTE CONFERINŢĂ
REZULTATELE LA OLIMPIADA NAŢIONALĂ DE LA CRAIOVA:
- pe locul 1 se află lotul Colegiului Naţional Pedagogic Gh. Lazăr Cluj-Napoca (2 premii I, 1 premiu II, 1 premiu III, 2 menţiuni);
- pe locul 2 – Iaşul (2 premii I, 1 premiu II, o menţiune);
- pe locul 3 – Ploieştiul (1 premiu I, 1 premiu II, 2 menţiuni);
- pe locul 4 – Rm. Vâlcea (1 premiu I, 1 premiu II, o menţiune);
- pe locul 5 – Bârladul (1 premiu I, 1 premiu III, 2 menţiuni);
- pe locul 6 – Caransebeşul (1 premiu I, 1 premiu III);
- pe locul 7 – Odorheiul Secuiesc (1 premiu I);
- pe locul 8 – Alexandria, Bacău, Constanţa (cu câte 1 premiu II şi 2 menţiuni);
- pe locul 9 – Argeş şi Botoşani (cu câte 1 premiu II);
- pe locul 10 – Satu Mare (2 premii III);
- pe locul 11 – Bistriţa Năsăud şi Târgovişte (cu câte 1 premiu III şi o menţiune);
- pe locul 12 – Bucureşti, Timişoara, Focşani (cu câte 2 menţiuni);
- pe locul 13 – Buzău, Brăila, Giurgiu, Slatina, Tg. Mureş (cu câte o menţiune).
DUPĂ CRITERIUL MEDIILOR OBŢINUTE:
- pe locul I – Iaşi (9,80);
- pe locul II – Cluj şi Caransebeş (9,60);
- pe locul III – Rm. Vâlcea, Ploieşti, Odorheiu Secuiesc (9,50);
- pe locul IV – Bârlad, Constanţa, Botoşani (9,40);
- pe locul V – Satu Mare (9,30);
- pe locul VI – Alexandria (9,20);
- pe locul VII – Timişoara (9,15);
- pe locul VIII – Focşani, Bacău, Târgovişte (9,10);
- pe locul IX – Bucureşti (9,05);
- pe locul X – Bistriţa Năsăud şi Olt (9,00).
- Prof. dr. Mircea BERTEA, președinte ANCLP
- Prof. Simona ANDREI, membră a Colegiului director ANCLP
- Prof. Rodica ȚĂLNARIU, director al colegiului gazdă, membră al Colegiului director ANCLP
- Profesori și învățători ai instituției gazdă.
IMAGINI Click aici
C.N. Pedagogic ”Ștefan Velovan”, a împlinit pe 3 octombrie 2015, o frumoasă şi venerabilă vârstă de 145 ani de istorie şi tradiţie care ne onorează, dar în acelaşi timp ne responsabilizează. Suntem posesorii unui tezaur ai tradiţiei pedagogice, a învăţătorilor şi educatorilor care au educat acest popor atât în vremuri grele, pline de sacrificii cât şi în perioade rodnice de pace creativă. Misiunea acestui, îndrăznesc să spun, templu al educaţiei, este aceea de a şlefui şi forma caractere, de a creşte aripile celor care vor trebui să zboare pentru ziua de mâine, celor care vor lua decizii pentru acest neam şi ţară, atunci când va sosi ceasul. Rolul educaţiei pentru o naţiune este fundamental, pentru că numai o educaţie aleasă ne va reda demnitatea şi conştiinţa că şcoala este actul devenirii noastre. (Cuvântul Libertăţii, 9 octombrie 2015, C.N Pedagogic „Ştefan Velovan” – 145 de ani de istorie şi tradiţie pedagogică)